۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۱

وزیر آموزش و پرورش:

معلم و مدرسه جایگزینی ندارند/ تلاش برای برگزاری حضوری کلاس‌ها

معلم و مدرسه جایگزینی ندارند/ تلاش برای برگزاری حضوری کلاس‌ها

بوشهر - وزیر آموزش و پرورش از تلاش برای برگزاری حضوری کلاس‌ها در ابتدای سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: به همگان ثابت شده که معلم و مدرسه جایگزینی ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حاجی میرزایی صبح پنجشنبه در حاشیه سفر به استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال شیوع کرونا در کشور بسیاری از فعالیت‌های آموزشی غیرحضوری شد.

وی اضافه کرد: طی سال تحصیلی گذشته که کلاس‌ها به صورت غیرحضوری برگزار شد، این واقعیت به اثبات رسید که مدرسه و معلم جایگزینی ندارند و باید به فضای مدرسه برگردیم تا شاهد کیفیت بیشتری در آموزش باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای انجام واکسیناسیون معلمان به عنوان یکی از اقشار حساس در مردادماه خاطرنشان کرد: با انجام واکسیناسیون تلاش می‌شود در مهرماه آینده مدرسه‌ها به صورت حضوری برگزار شود.

حاجی میرزایی در ادامه به لایحه رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و ادامه داد: کلیات لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان در کمسیون آموزش و تحقیقات به تصویب رسیده است.

وی اضافه کرد: به درخواست نمایندگان مجلس شورای اسلامی فوریت این لایحه به رأی‌گیری گذاشته شد و مجلس با اولویت و فوریت آن موافقت کرده و مراحل بررسی و تصویب آن بعد از تعطیلات در نخستین جلسه مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به انگیزه خوب نمایندگان مجلس برای تسریع در تبدیل این لایحه به قانون بیان کرد: هر زمانی که لایحه رتبه‌بندی معلمان به تصویب برسد، از ابتدای سال برای کسانی که واجد شرایط تشخیص داده شوند و رتبه‌های مختلف را احراز کنند قابل اعمال خواهد بود.

وی افزود: چون در سال نخست باید مراحل احراز صلاحیت‌ها انجام شود این کار به تدریج انجام و معلمان در مدت سه سال در رتبه‌های مختلف قرار می‌گیرند.

کد خبر 5227119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • افشین IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
      1 0
      روچه حسابی داری این حرفومیزنی شماکه واکسن ندارین به مردم بزنین وتومرحله دوز دوم واکسنتون موندین..خرنخریده دنبال بارش میگردی بزاتااول مهربزسه وببین شرایط کشورچطورمیشه بعدعجولانه تصمیم بگیرین.تمیم عجولانه شماهاست که مردم دارن زجربدبختیهارومیکشن